Вистава «Енеїда» Івана Котляревського у виконанні франківського драмтеатру у суботу 21 серпня заполонила собою весь простір третьої вершини Карпат! Вона стала продовженням започаткованого минулого року соціального артпроєкту “ТЕАТРАЛЬНІ ПОПІВАННЯ НА ОБСЕРВАТОРІЇ” додатково до проєкту “Адаптація колишньої обсерваторії на горі Піп Іван до потреб високогірного рятувального навчального центру” (PIMReC) за фінансової підтримки Європейського Союзу у рамках Програми транскордонного співробітництва Польща – Білорусь – Україна 2014 – 2020. Артпроект здійснюється завдяки співпраці Прикарпатського національного університету та партнерів PIMReC з Івано-Франківським національним академічним драматичним театром імені Івана Франка. Як і минулого року, забезпечували реалізацію проєкту «ТЕАТРАЛЬНІ ПОПІВАННЯ НА ОБСЕРВАТОРІЇ» партнери відбудови обсерваторії – Головне управління ДСНС в Івано-Франківській області.
«Енеїда» на висоті більше двох тисяч метрів. Це не просто вражає! Це до мурах по шкірі.
Актори грають, викликають дощ і через декілька хвилин з неба починає накрапати… Тло “сцени” – Карпатське море – постійно змінюється і наче підіграє акторам. Гори то темнішають, то світлішають. Ця неймовірна гра природи ще більше підсилює враження. І немає жодних секретів закулісся, адже на вершині гори все як на долоні. Щире і справжнє. Правдиве мистецтво.
«Енеїда» в репертуарі іванофранківських театралів з’явилася після трагічних подій Революції Гідності 2013-2014 років, коли з’явилися перші смерті і перші новітні герої в історії України. Тоді, пригадує директор театру Ростислав Держипільський, було дуже важко підбирати репертуар. Адже ставити комедії було недоречно, а трагедії не хотілося, бо й так все було дуже трагічно. Тоді керівник театру і звернув увагу на «Енеїду».
Вистава «Енеїда» на вершині гори Піп Іван, говорить ректор Прикарпатського університету Ігор Цепенда, є важливим проєктом, оскільки це новий арт-майданчик на третій найвищій вершині українських Карпат. А сама вистава до тридцятого ювілею української Незалежності дуже символічна.